Leta efter en målare i Stockholm som vågar garantera att kunden blir nöjd. Då vet du att målerifirman kommer göra ett grundligt och noggrant måleriarbete.
Hur ska du veta att du verkligen kommer bli nöjd med målerifirman du tänkt använda för att måla om huset? Visst kan du ta referenser, men tänk om din definition på ett bra jobb inte är samma som den som lämnar de där referenserna? Om det bara fanns ett sätt att vara säker på att resultatet kommer bli som du tänkt dig.
Det finns det! Vissa målare lämnar nämligen nöjdkundgaranti på sina måleriarbeten. Ofta är detta etablerade och erfarna firmor som vet att de inte gör dåliga jobb. De är helt enkelt trygga med sin egen kompetens. I de fall kunden ändå är missnöjd vet de att problemet snarare ligger hos kunden – och eftersom det är ett så sällsynt problem har de råd att vid dessa få tillfällen stå för det extra jobb garantin innebär.
Du som letar efter en målare i Stockholm kan alltså se den där nöjdkundgarantin som en signal om att du har med riktiga proffs att göra. Jobbet kommer bli grundligt gjort, med alla de moment som ingår i ett ordentligt utfört måleriarbete. Skrapning, slipning, spackling och alla penseldrag åt samma håll.
Och om du ändå inte blir nöjd? Ja, då är det bara att klaga! I orden “nöjd kund” är det kunden som är i fokus. Och kunden, det är du.